Saturday, November 16, 2013

"Delivery" πολιτισμού στην Άγονη Γραμμή Σκιάθο - Σκόπελο

Από το 2007 η μη κερδοσκοπική δράση «Αγονη Γραμμή- Γόνιμη» μεταφέρει πολιτισμό και σημαντικές εκδηλώσεις στην άγονη γραμμή της χώρας, σε νησιά που καμιά φορά η πολιτεία έχει ξεχάσει , όχι μόνο σε επίπεδο πολιτισμού αλλά και επιβίωσης.

Με συνεργάτες όπως η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, το Λύκειον των Ελληνίδων, η Εθνική Λυρική Σκηνή, η Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής το Ελληνοαμερικάνικο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, τα Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ, το  Comicdom και «Θαλής + Φίλοι», κάθε χρόνο εδώ και 7 χρόνια σημαντικές εκδηλώσεις  παρουσιάζονται σε ένα κοινό διψασμένο για μια ανάσα πολιτισμού.


Πριν από λίγες μέρες ανακοινώθηκε και πρόγραμμα πριβαλλοντικής επιμόρφωσης για 7 νησιά και συγκεκριμένα  Σίκινο - Σέριφο - Σκιάθο - Σκόπελο - Κάσο - Κάρπαθο και  Καστελόριζο.

Το πρόγραμμα τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, και υποστηρίζεται από το γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα.

Μέσα από μια διαδραστική προσέγγιση αναλύονται έννοιες που σχετίζονται με τη σωστή διαχείριση των φυσικών πόρων και την εξοικονόμηση ενέργειας. Για την πραγματοποίηση αυτού του «ταξιδιού» συνεργάζονται ΜΚΟ, επιστημονικές ομάδες, τοπικοί φορείς και θεσμικά όργανα, που έχουν περιβαλλοντικές ανησυχίες ή ασχολούνται με το περιβάλλον.

Ο Στέφανος Νόλλας , εμπνευστής και ιδρυτής αυτής της δράσης πολιτισμού και γόνιμης ενημέρωσης και  υπεύθυνος του τμήματος τηλεοπτικών παραγωγών της Run Communications απαντά στις ερωτήσεις του capital.gr 

1.Γόνιμη / ΄Αγονη. Τι συμβολίζουν οι δύο αυτές αντίθετες έννοιες;

 Άγονη Γραμμή Γόνιμη: ο συμβολισμός του τίτλου του προγράμματός μας  είναι διάφανος και διαβάζεται αμέσως. Το άγονο έδαφος όταν καλλιεργείται με υπομονή κι αγάπη, μετατρέπεται σε γόνιμο. Όπως μια δύσκολη μέρα που δεν την αφήνεις να σε πάρει από κάτω κι έτσι μπορεί και ξημερώνει μια καινούργια ηλιόλουστη. Ξέρετε, δεν υπάρχει “άγονο” τοπίο: ακόμα κι ένα κατσικάκι που βόσκει σε μία βουνοπλαγιά ή ένα απομακρυσμένο ξωκλήσι δίνουν ζωή και ομορφιά σε έναν τόπο.

2. Προσωπική φιλοδοξία ή αλτρουιστική ευαισθησία;

 Είτε με δημιουργίες Τέχνης, είτε με υλικά έργα, η επιθυμία να προσφέρεις πατάει πάνω σε όλες τις εκδηλώσεις της ζωής. Αυτή η επιθυμία είναι που απελευθερώνει όλα τα καλά στοιχεία που κρύβει ο καθένας μας μέσα του. Κι είναι κάτι που’χουμε ανάγκη στους δύσκολους καιρούς που περνάμε. Προσωπική φιλοδοξία σίγουρα ναι, αλλά μόνο οσο αφορά το ταξίδι μακριά απο την Αθήνα..!

3.Τολμηρή πρωτοβουλία, μεγάλο εγχείρημα, περιορισμένοι αποδέκτες. Ποιοί είναι οι χρηματοδότες σας;

 Μας χρηματοδοτούν άνθρωποι με τους οποίους μοιραζόμαστε τον ίδιο προβληματισμό ως προς τους στόχους της “Άγονης Γραμμής Γόνιμης”. Καμιά φορά σκέφτομαι πως θα μπορούσαν και εκείνοι να είχαν κάνει το ίδιο πρόγραμμα μ’ εμάς, όπως και ο καθένας που έχει όραμα και μεράκι να προσφέρει.

4. Κρίση και πολιτισμός. Μπορούν να συνυπάρχουν;

Ο πολιτισμός είναι μάρτυρας, απόδειξη πως καταφέρνουμε να ζούμε μαζί και να μοιραζόμαστε. Ο πολιτισμός καταργεί την αλληλοσφαγή, ταυτίζεται με τη ζωή. Σταματάει ποτέ η ζωή; Κρίση ξε-κρίση, πόλεμοι και καταστροφές, τα έργα πολιτισμού είναι το οξυγόνο που μας κρατάει όρθιους και αλληλέγγυους μεταξύ μας.

5. Αν μπορούσατε να απευθύνετε πρόταση σε ενδεχόμενους χορηγούς τι θα τους προτείνατε;

 Όσοι ζούμε τη σημερινή εποχή (οι ώριμες, παραγωγικές ηλικίες, που λένε) θα τα βγάλουμε πέρα. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Εκείνοι που αποχωρούν σιγά σιγά και μας συνδέουν με το χτες χρειάζονται την αρωγή μας. Όπως και τα παιδιά που είναι ο σύνδεσμός μας με το μέλλον. Και είναι πολλοί αυτοί. Προς αυτούς πιστεύω πρέπει να διοχετεύουμε την βοήθειά μας, υλική και πνευματική. Πρίν ξεκινήσω το 2007 το πρόγραμμα στα νησιά για τα παιδιά, είχα διόργανώσει το πρόγραμμα “Μέρες Γιαγιάδων και Παπούδων” το οποίο ψυχαγωγούσε και έφερνε σε επαφή ανθρώπους της τρίτης ηλικίας που έμεναν στην ίδια πόλη. ΄
Θέλω να πώ, πως ιδεές και ανάγκες υπάρχουν. Είναι καιρός οι εταιρείες να προσφέρουν πραγματική Κοινωνική Ευθύνη και όχι Εταιρικη Κοινωνική Ευθύνη by Marketing…..

6. Πείτε μας δυό λόγια για το πρόγραμμα που ανακοινώσατε στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου. Τι προσφέρει και σε ποιόυς απευθύνεται;

Πρόκειται για ένα περιβαλλοντικό επιμορφωτικό πρόγραμμα με αποκλειστικό χορηγό τα Ελληνικά Πετρέλαια. Σε στενή συνεργασία με την κ. Ράνια Σουλάκη, Διευθύντρια Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της πρωτοπόρου σε ευαίσθητα περιβαλλοντικά θέματα προαναφερθεισας εταιρίας, και υπό τον τίτλο “ Η ενέργεια για ζωή..ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ “ θα απευθυνθούμε στους μαθητές 7 απομακρυσμένων νησιών του Αιγαίου.

Στόχος να εξοικειώσουμε τα παιδιά των νησιών μέσα απο βιωματικά εργαστήρια με την ανάγκη διατήρησης του οικοσυστήματος, προστασίας των φυσικών πόρων, των ζώων και του περιβάλλοντος εν γένει. Πολύτιμοι αρωγοί στο πρόγραμμα είναι ΜΚΟ, φορείς και θεσμοί με μεγάλη εμπειρία και εξειδίκευση στον τομέα.

Όραμά μας είναι να εμφυσήσουμε στα παιδιά την ανάγκη αρμονικής συνύπαρξής τους με τον κόσμο που βρίσκεται ολόγυρά τους. Έναν κόσμο που μας αγκαλιάζει και μας φροντίζει και τον οποίο οφείλουμε να φροντίζουμε κι εμείς.

Πηγή:

No comments:

Post a Comment