Saturday, November 16, 2013

Δήλωση Αλ. Μεϊκόπουλου για Πολυτεχενείο


Βόλος, 15.11.2013

Δελτίο Τύπου
Με αφορμή την επέτειο για τα 40 χρόνια από την Εξέγερση του Πολυτεχνείου ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος έκανε την παρακάτω δήλωση:
«40 χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου, τα συνθήματα και τα προτάγματα της νεολαίας και του ελληνικού λαού είναι επίκαιρα όσο ποτέ.
Ψωμί: Η ελληνική κοινωνία βρίσκεται στα πρόθυρα της ανθρωπιστικής κρίσης. Το 1,5 εκατομμύριο ανέργων, με πάνω από 60% άνεργους νεολαίους,
η ισοπέδωση ακόμη και στοιχειωδών εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων, οι ουρές στα συσσίτια και οι μαθητές που λιποθυμούν στα σχολεία, αφού δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν ούτε ένα κουλούρι, οι φοιτητές που πέθαναν στην προσπάθειά τους να ζεσταθούν από ένα μαγκάλι, είναι ικανές εικόνες για να περιγράψουν τις δραματικές επιπτώσεις των μνημονιακών πολιτικών.
Παιδεία: Από τους τομείς του πάλαι ποτέ κοινωνικού κράτους που έχουν χτυπηθεί περισσότερο. Η τρόικα διέταξε περικοπές και ιδιωτικοποίηση και οι μνημονιακοί υπουργοί υλοποιούν οδηγώντας στην απόλυση χιλιάδες εκπαιδευτικούς, στο κλείσιμο εκατοντάδων σχολείων, σε τμήματα 30 μαθητών, σε αποψίλωση των ανώτερων και ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, από πόρους και προσωπικό, οδηγώντας σε μια Παιδεία που ούτε Δημόσια θα είναι ούτε Δωρεάν.
Ελευθερία: Τα μνημόνια πέρα από την οικονομική και κοινωνική καταστροφή που έφεραν, επέβαλαν αφενός ένα καθεστώς ανελευθερίας, αφετέρου όλο και λιγότερη δημοκρατία. Η χώρα μετατρέπεται ουσιαστικά σε οικονομική αποικία, μπαίνοντας σε ένα καθεστώς επιτροπείας, με απεσταλμένους της τρόικα να καθορίζουν την πολιτική και οικονομική ζωή της χώρας. Για να μπορέσει να εφαρμόσει η κυβέρνηση όλες τις παραπάνω πολιτικές χρησιμοποιεί σαν βασικά της εργαλεία τον κρατικό αυταρχισμό, τον κοινωνικό αυτοματισμό και ανιστόρητες λογικές όπως η θεωρία των δυο άκρων.
Το σύνθημα «Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία» πέρα από επίκαιρο είναι και ζωντανό. Όπως και η συλλογική μνήμη. Ο ελληνικός λαός όχι μόνο δεν έχει ξεχάσει την εξέγερση του Πολυτεχνείου, αλλά έχει ακόμη στα χείλη του τα συνθήματά του και αγωνίζεται για μια νέα, πραγματική, δημοκρατική και λαϊκή μεταπολίτευση. Μια νέα Ελλάδα χωρίς τρόικες, μνημόνια, απαλλαγμένη από την επιτροπεία των δανειστών-τοκογλύφων. Μια νέα Ελλάδα με Δημοκρατία, Ελευθερία, Ανεξαρτησία, Κοινωνική Δικαιοσύνη και Προκοπή.
Βασική προϋπόθεση για να ανοίξουν αυτοί οι νέοι δρόμοι είναι να απαλλαγούμε από το μνημονιακό καθεστώς και από όλο το πολιτικό προσωπικό που το υπηρετεί.
Να οργανώσουμε το δικό μας Πολυτεχνείο».
Το Γραφείο Τύπου

No comments:

Post a Comment