Saturday, May 25, 2013

«Κάτω ο φασισμός- Έξω οι φασίστες από την Αργαλαστή».

Πολεμική ατμόσφαιρα στην Αργαλαστή Για πρώτη φορά στην Αργαλαστή εμφανίστηκαν δύο διμοιρίες ΜΑΤ
Πρωτόγνωρο σκηνικό χθες το απόγευμα στην Αργαλαστή, όπου υπήρχε προγραμματισμένη ομιλία του βουλευτή Μαγνησίας της Χρυσής Αυγής Παναγιώτη Ηλιόπουλου. Από νωρίς το απόγευμα στο κέντρο της κωμόπολης έκαναν την εμφάνισή τους δύο διμοιρίες των ΜΑΤ, που έλαβαν θέσεις μάχης για κάθε ενδεχόμενο.
Στο δρόμο που οδηγεί στο κτήριο του ΚΕΓΕ όπου είχε προγραμματιστεί η πολιτική εκδήλωση και σε απόσταση εκατό μέτρων από την αίθουσα, περίπου μία ώρα πριν την ομιλία του χρυσαυγίτη βουλευτή είχαν συγκεντρωθεί 100 με 150 διαδηλωτές που ζέσταναν την ατμόσφαιρα με αντιφασιστικά συνθήματα.

Οι διαδηλωτές μοίρασαν φυλλάδιο στους κατοίκους το οποίο έγραφε : «Κάτω ο φασισμός- Έξω οι φασίστες από την Αργαλαστή».
Ενώ η κίνηση Ενεργοί Κάτοικοι Νοτίου Πηλίου μοίρασαν άλλο φυλλάδιο στο οποίο μεταξύ άλλων έγραφε: «Είναι πράγματι λυπηρό και απογοητευτικό άνθρωποι που τους γνωρίζεις και τους εκτιμάς να δηλώνουν ξαφνικά ψηφοφόροι του ναζιστικού μορφώματος. Αλλά να πατάνε το πόδι τους οι ναζί στις περιοχή μας 70 χρόνια μετά και μάλιστα σε δημοτικό χώρο είναι απαράδεκτο και εξοργιστικό».
Ο Παναγιώτης Ηλιόπουλος έφτασε στην αίθουσα τουλάχιστον μία ώρα πριν την ομιλία του και υποδεχόταν έναν-έναν τους υποστηρικτές του οι οποίοι πάντως μέχρι την έναρξη της ομιλίας δεν είχαν ξεπεράσει τα 50 άτομα.
Οι ισχυρές για τα δεδομένα της περιοχής αστυνομικές δυνάμεις έλαβαν θέση ανάμεσα από τους διαδηλωτές και την αίθουσα της ομιλίας. Οι ντόπιοι οι οποίοι ανησύχησαν από το κλίμα των προηγούμενων ημερών είχαν συγκεντρωθεί στα γύρω καφενεία και τσιπουράδικα παρακολουθώντας το πρωτόγνωρο για την περιοχή τους σκηνικό.

Πάντως οι κάτοικοι της Αργαλαστής δεν έδειξαν καμία ιδιαίτερη διάθεση να συμμετέχουν ούτε στην ομιλία της Χρυσής Αυγής, ούτε και στην αντιφασιστική συγκέντρωση διαμαρτυρίας.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η προσπάθεια της Χρυσής Αυγής για επίδειξη δύναμης στο Νότιο Πήλιο έπεσε στο κενό αφού τελικά ελάχιστοι ήταν οι πολίτες που προσήλθαν να ακούσουν τον Π. Ηλιόπουλο, ο οποίος στην ομιλία του περιορίστηκε σε συνθηματολογία σε πολλά σημεία κλεμμένη από άλλα κόμματα λέγοντας μεταξύ άλλων:
«Η εμείς ή αυτοί» και επίσης «Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω» «το σάπιο κατεστημένο» κ.α. Οι συγκεντρωμένοι αντιφασιστές φώναζαν συνθήματα όπως «Ούτε στο Πήλιο, ούτε πουθενά , όχι στους φασίστες σε κάθε γειτονιά».
Η ομιλία τελείωσε περίπου στις οκτώ το βράδυ οπότε και αποχώρησαν τα μέλη της χρυσής Αυγής, οι αντιφασίστες και λίγο αργότερα οι αστυνομικές δυνάμεις, βοηθώντας την Αργαλαστή να επιστρέψει στους γνώριμους ήρεμους καθημερινούς ρυθμούς της.
Από τις αρχές της εβδομάδας όποτε και έγινε γνωστή η εκδήλωση της Χρυσής Αυγής και η πρόθεση της Δημοτικής Αρχής να παραχωρήσει χώρο ξέσπασε κύμα αντιδράσεων και ανακοινώσεων από κόμματα και φορείς της Αριστεράς και υπήρξε έντονη ανησυχία στην ευρύτερη περιοχή για δημιουργία επεισοδίων, εκτίμηση η οποία τελικώς δεν επιβεβαιώθηκε.

Αποστολή: Αθηνά Τσιργή
Φωτογραφίες : Ηλίας Καράτσαλος

No comments:

Post a Comment