13. Λιοτρίβι μέσω Facebook
Συνειδητά εκτός δικτύου σουπερμάρκετ παραμένει και ο 32χρονος κ.Λευτέρης Ξανθάκης, ο οποίος έτσι καταφέρνει να κρατάει χαμηλά τις τιμές και να πουλάει απευθείας το λάδι του στους καταναλωτές.
Καλλιεργεί ελαιόδεντρα στη Λακωνία τα τελευταία τέσσερα χρόνια και με 7.000 ρίζες ενταγμένες στη βιολογική γεωργία, ένα ελαιοτριβείο και ένα τυποποιητήριο ελέγχει τη διαδικασία από την αρχή ως το τέλος της παραγωγικής διαδικασίας.
Πριν από έναν χρόνο δημιούργησε διαδικτυακό τόπο πώλησης των προϊόντων του (olivestate.gr).«Δεν αρκεί μια ιστοσελίδα.Χρειάζεται συνεχές κυνήγι. Να φέρεις τον πελάτη στην ιστοσελίδα, να τη δει, να του αρέσει και να αγοράσει.Εγώ το προσπάθησα μέσω διαφημίσεων στο Google,αλλά και μέσω του Facebook. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον μήνα που το κυνήγησα στο Facebook “κέρδισα” 35 νέους πελάτες σε σύνολο 150 πελατών.Είναι το καλύτερο “value for money” που έχω κάνει μέχρι στιγμής.Περίπου το 20% των συνολικών πωλήσεων ελαιολάδου ήταν από το Διαδίκτυο.Το Ιnternet μπορεί να βοηθήσει. Είναι μια δίοδος, αλλά δεν αρκεί. Εγώ ακόμη και στους πελάτες που αγοράζουν μέσω Διαδικτύουπαραδίδω τα προϊόντα ο ίδιος στην πόρτα τους. Με ενδιαφέρει η προσωπική επαφή».
14. Από το χωράφι στο τραπέζι με κούριερ
Οσο αυξάνεται το ενδιαφέρον των καταναλωτών για βιολογικά ή οικολογικά προϊόντα τόσο πληθαίνουν και όσοι πωλούν την «πράσινη» πραμάτεια τους μέσω Διαδικτύου.Αν και η οικονομική κρίση βαθαίνει,το...πράσινο επιχειρείν ανθεί στον παγκόσμιο ιστό.
Απαιτεί όμως και αυτό «κυνήγι»,όπως κάθε άλλη εμπορική δραστηριότητα, όπως λένε όσοι έχουν εμπλακεί στις ιντερνετικές πωλήσεις.Επιχειρηματίες και παραγωγοί έχουν βρει τα τελευταία χρόνια μια επικοινωνιακή δίοδο για να προσεγγίσουν τον καταναλωτή χωρίς μεσάζοντες και επιπλέον επιβαρύνσεις.
Ο 38χρονος κ.Ευάγγελος Καραβίτης προωθεί κάθε χρόνο τέτοια εποχή μέσω ιστοσελίδας (www.kerasishop.gr) τα βαθυκόκκινα κεράσια που παράγει στην Πέλλα.Κάθε μέρα από τα δέντρα του στους πρόποδες του όρους Βόρας (Καϊμακτσαλάν) και στις όχθες της λίμνης Βεγορίτιδας συλλέγει τα «τραγανά» και τα «μπακιρτζέικα» και την επομένη με ταχυμεταφορά φθάνουν στο τραπέζι του καταναλωτή.Οπως λέει ο ίδιος,20%-25% της παραγωγής του διατίθεται από το Διαδίκτυο.Η εφετινή συγκομιδή έχει καθυστερήσει εξαιτίας του καιρού και ξεκινά την ερχόμενη εβδομάδα.
«Κάθε πρωί εγώ και η οικογένειά μου μαζεύουμε τα κεράσια,τα διαλέγουμε, πετάμε τα χαλασμένα, τα συσκευάζουμε και με κούριερ “αναχωρούν” για τον προορισμό τους.Την επομένη το πρωί βρίσκονται στην πόρτα του καταναλωτή. Ακόμη και στα νησιά στέλνω, αλλά εκεί καθυστερούν κάποιες ώρες λόγω της συγκοινωνίας» αναφέρει. Πέρυσι, το διάστημα από τις αρχές Ιουνίου ως τα μέσα Ιουλίου,ο διαδικτυακός τόπος των...κερασιών «έφερε» στον κ. Καραβίτη 400 πελάτες.«Ενας φίλος μου έστησε την ιστοσελίδα πριν από τρία χρόνια και τη χειρίζομαι εγώ.Ηρθα σε επαφή με καταναλωτές,αλλά κυρίως με εμπόρους από την Αθήνα, τη Ρόδο,την Κρήτη,χωρίς μεσάζοντες.Ετσι απέφυγα τον σκόπελο των σουπερμάρκετ»επισημαίνει ο αγρότης από την Πέλλα.
ΠΗΓΗ: tovima.gr
No comments:
Post a Comment