Wednesday, December 19, 2012

Εκτοξεύτηκε το «Soyuz» από το Μπαϊκονούρ

Το Soyuz ξεκίνησε το ταξίδι του
Το ρωσικό διαστημόπλοιο «Soyuz» (Σογιούζ) εκτοξεύτηκε την Τετάρτη από το κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ στις στέπες του Καζαχστάν, με προορισμό τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) και μεταφέρει τρεις αστροναύτες, τον Ρώσο Ρόμαν Ρομανένκο, τον Αμερικανό Τόμας Μάρσμπερν και τον Καναδό Κρις Χάντφιλντ.
Το διαστημικό όχημα τέθηκε σε τροχιά περίπου δέκα λεπτά μετά την την εκτόξευσή του, ενώ η πρόσδεσή του με τον ISS έχει προγραμματιστεί για την Πέμπτη, στις 16.12 ώρα Ελλάδας.
Οι τρεις αστροναύτες θα συναντηθούν στον ISS με τους Ρώσους Όλεγκ Νοβίτσκι και Γιεβγκένι Τερέλκιν, καθώς και με τον Αμερικανό Κέβιν Φορντ, που έφθασαν εκεί στις 25 Οκτώβρη. Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε η NASA στην ιστοσελίδα της, κατά τη διάρκεια της αποστολής τους οι αστροναύτες αναμένεται να πραγματοποιήσουν πενήντα επιστημονικά πειράματα, κυρίως για να συμβάλουν στην ανάπτυξη ενός συστήματος για την πρόβλεψη φυσικών καταστροφών και σεισμών. Αναμένεται να επιστρέψουν στη Γη το Μάη του 2013, ενώ οι άλλοι τρεις αστροναύτες, που ήδη βρίσκονται στον ISS, θα επιστρέψουν το Μάρτη.

Το συγκεκριμένο κοσμοδρόμιο φτιάχτηκε όταν το Καζαχστάν ήταν μέρος της ΕΣΣΔ. Ήταν ένα ανάμεσα στα πολλά και τα τεράστια επιτεύγματα και άλματα που πρόσφερε ο σοσιαλισμός στην ανθρωπότητα. Μάλιστα, το διαστημικό κέντρο στο Μπαϊκονούρ ονομάστηκε Λενίνσκ, προς τιμήν του μεγάλου ηγέτη της Μεγάλης Οχτωβριανής Σοσιαλιστικής Επανάστασης, Λένιν . Απ' το Λενίνσκ ο Γιούρι Γκαγκάριν «πέταξε» για πρώτη φορά στο διάστημα στις 12 Απρίλη του 1961.

No comments:

Post a Comment