Περισσότερα είναι τα προβλήματα που δημιουργεί απ’ αυτά που λύνει η επιλογή του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την χορήγηση ειδικών ενισχύσεων (De Minimis) στις κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις για την αγορά ζωοτροφών.
Σε δύο στρατόπεδα χωρίζονται οι κτηνοτρόφοι, όπως διαφαίνεται, από την πρόθεση αποκλεισμού αιγοπροβατρόφων και αγελαδοτρόφων από τις οικονομικές διευκολύνσεις.Η τελευταία ανακοίνωση Τσαυτάρη επί του θέματος και η πρόθεση αποκλεισμού αιγοπροβατρόφων και αγελαδοτρόφων από τις οικονομικές διευκολύνσεις που προωθούνται, χωρίζει ήδη τους
κτηνοτρόφους σε δύο στρατόπεδα και δημιουργεί εύλογες αντιδράσεις από τις οργανώσεις του χώρου. Σημειωτέον ότι το σχετικό κονδύλι, για το οποίο μάλλον δεν έχει εξασφαλισθεί η σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Οικονομικών, είναι αμφίβολο αν θα καλύπτει το σύνολο της ετήσιας δαπάνης (25 εκατ. ευρώ) για de minimis ενισχύσεις που δικαιούται να κάνει χρήση η χώρα με βάση το κοινοτικό πλαίσιο, ενώ όλα δείχνουν πως το μεγαλύτερο μέρος αυτής οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια στην πτηνοτροφία και τη χοιροτροφία.
Η πρώτη σοβαρή αντίδραση στον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται το θέμα το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ήρθε από την Πανελλήνια Ένωση Κτηνοτρόφων με τον εκπρόσωπό της Δημήτρη Καμπούρη να υποστηρίζει ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου απέχει από τη γνώση των προβλημάτων του χώρου, αδυνατεί ή δεν θέλει να δώσει λύσεις. Σε επικοινωνία του μάλιστα με το AgroNews o Καμπούρης τονίζει πως είναι η δεύτερη φορά, μετά τα γνωστά κτηνοτροφικά δάνεια επί εποχής Κοντού, που οι κυβερνώντες επιλέγουν τη διακριτική μεταχείριση των κτηνοτρόφων, αφήνοντας εκτός ενισχύσεων τους αιγοπροβατοτρόφους.
Ειδικότερα, η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Κτηνοτρόφων έχει ως εξής:
Στα Γιάννενα και στη Δωδώνη, ως έκφραση έμπρακτης συμπαράστασης των κτηνοτρόφων της Ηπείρου συνεδρίασε το Δ.Σ. της Ένωσης. Καταρχάς συζήτησε το πρόγραμμα Deminimis καταγγέλοντας την απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου να διαθέσει 25 εκατομμύρια ευρώ μόνο στους πτηνοτρόφους και χοιροτρόφους. Στη συνέχεια συζήτησε και αποφάσισε τις παρακάτω κινητοποιήσεις καταδικάζοντας τα νέα μέτρα που ψηφίστηκαν και οδηγούν όπως και τον υπόλοιπο κόσμο, αγρότες και κτηνοτρόφους στη φτώχεια και στην εξαθλίωση.
1) Τη Δευτέρα 12/11 ημέρα πανελλαδικής κτηνοτροφικής διαμαρτυρίας για την πώληση της Δωδώνης.
2) Την Τετάρτη 14/11 συμμετοχή των κτηνοτρόφων με συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στην πανευρωπαϊκή ημέρα διαμαρτυρίας.
3) Την Τετάρτη 21/11 συγκέντρωση και διαμαρτυρία των κτηνοτρόφων της Ανατολικής Μακεδονίας στον Ε.Λ.Γ.Α. Καβάλας.
4) Την Τετάρτη 28/11 διαμαρτυρία των κτηνοτρόφων Κεντρικής Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη με διανομή κτηνοτροφικών προϊόντων.
5) Την Τετάρτη 5/12 συγκέντρωση και διαμαρτυρία των κτηνοτρόφων της Θεσσαλίας στον ΕΛΟΓΑΚ.
6) Την Τετάρτη 12/12 συγκέντρωση και διαμαρτυρία των κτηνοτρόφων της Δυτικής Στερεάς και Πελοποννήσου στον ΟΠΕΚΕΠΕ Πάτρας.
7) Την Κυριακή 16/12 νέα συνεδρίαση στον Αλμυρό Βόλου για εκτίμηση της κατάστασης και συντονισμό της δράσης με τον ΣΕΚ, για την συνδιοργάνωση δύο μεγάλων συλλαλητηρίων τον Φλεβάρη στη Θεσ/νίκη (Ζωοτεχνία και τον Μάρτη στην Αθήνα, Υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης).
Ταυτόχρονα συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν τα παρακάτω:
Συνάντηση με το προεδρείο του ΣΕΚ για τη διαμόρφωση κοινών θέσεων και δράσης… Την προϋπόθεση της αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου για την συμμετοχή μας στην πρωτοβουλία για την ενιαιοποίηση του αγροτικού χώρου, τη στήριξη των κτηνοτρόφων που έχουν προβλήματα με τις ασθένειες των ζώων τους, τον ορισμό ημερομηνίας για την διεξαγωγή του εκλογικού μας συνεδρίου (Μάϊος ή Ιούνιος) και την εκ νέου συνδικαλιστική καταδίκη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου για τη μη στήριξη των υπολοίπων κτηνοτρόφων.
Συμπεράναμε ότι η εκάστοτε πολιτική ηγεσία του υπουργείου απέχει από τη γνώση των προβλημάτων του χώρου, αδυνατεί ή δεν θέλει να δώσει λύσεις. Και τέθηκε ο προβληματισμός και το ερώτημα εάν θα πρέπει να συνεχίσουμε τις επαφές και το διάλογο μαζί της.
κτηνοτρόφους σε δύο στρατόπεδα και δημιουργεί εύλογες αντιδράσεις από τις οργανώσεις του χώρου. Σημειωτέον ότι το σχετικό κονδύλι, για το οποίο μάλλον δεν έχει εξασφαλισθεί η σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Οικονομικών, είναι αμφίβολο αν θα καλύπτει το σύνολο της ετήσιας δαπάνης (25 εκατ. ευρώ) για de minimis ενισχύσεις που δικαιούται να κάνει χρήση η χώρα με βάση το κοινοτικό πλαίσιο, ενώ όλα δείχνουν πως το μεγαλύτερο μέρος αυτής οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια στην πτηνοτροφία και τη χοιροτροφία.
Η πρώτη σοβαρή αντίδραση στον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται το θέμα το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ήρθε από την Πανελλήνια Ένωση Κτηνοτρόφων με τον εκπρόσωπό της Δημήτρη Καμπούρη να υποστηρίζει ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου απέχει από τη γνώση των προβλημάτων του χώρου, αδυνατεί ή δεν θέλει να δώσει λύσεις. Σε επικοινωνία του μάλιστα με το AgroNews o Καμπούρης τονίζει πως είναι η δεύτερη φορά, μετά τα γνωστά κτηνοτροφικά δάνεια επί εποχής Κοντού, που οι κυβερνώντες επιλέγουν τη διακριτική μεταχείριση των κτηνοτρόφων, αφήνοντας εκτός ενισχύσεων τους αιγοπροβατοτρόφους.
Ειδικότερα, η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Κτηνοτρόφων έχει ως εξής:
Στα Γιάννενα και στη Δωδώνη, ως έκφραση έμπρακτης συμπαράστασης των κτηνοτρόφων της Ηπείρου συνεδρίασε το Δ.Σ. της Ένωσης. Καταρχάς συζήτησε το πρόγραμμα Deminimis καταγγέλοντας την απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου να διαθέσει 25 εκατομμύρια ευρώ μόνο στους πτηνοτρόφους και χοιροτρόφους. Στη συνέχεια συζήτησε και αποφάσισε τις παρακάτω κινητοποιήσεις καταδικάζοντας τα νέα μέτρα που ψηφίστηκαν και οδηγούν όπως και τον υπόλοιπο κόσμο, αγρότες και κτηνοτρόφους στη φτώχεια και στην εξαθλίωση.
1) Τη Δευτέρα 12/11 ημέρα πανελλαδικής κτηνοτροφικής διαμαρτυρίας για την πώληση της Δωδώνης.
2) Την Τετάρτη 14/11 συμμετοχή των κτηνοτρόφων με συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στην πανευρωπαϊκή ημέρα διαμαρτυρίας.
3) Την Τετάρτη 21/11 συγκέντρωση και διαμαρτυρία των κτηνοτρόφων της Ανατολικής Μακεδονίας στον Ε.Λ.Γ.Α. Καβάλας.
4) Την Τετάρτη 28/11 διαμαρτυρία των κτηνοτρόφων Κεντρικής Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη με διανομή κτηνοτροφικών προϊόντων.
5) Την Τετάρτη 5/12 συγκέντρωση και διαμαρτυρία των κτηνοτρόφων της Θεσσαλίας στον ΕΛΟΓΑΚ.
6) Την Τετάρτη 12/12 συγκέντρωση και διαμαρτυρία των κτηνοτρόφων της Δυτικής Στερεάς και Πελοποννήσου στον ΟΠΕΚΕΠΕ Πάτρας.
7) Την Κυριακή 16/12 νέα συνεδρίαση στον Αλμυρό Βόλου για εκτίμηση της κατάστασης και συντονισμό της δράσης με τον ΣΕΚ, για την συνδιοργάνωση δύο μεγάλων συλλαλητηρίων τον Φλεβάρη στη Θεσ/νίκη (Ζωοτεχνία και τον Μάρτη στην Αθήνα, Υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης).
Ταυτόχρονα συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν τα παρακάτω:
Συνάντηση με το προεδρείο του ΣΕΚ για τη διαμόρφωση κοινών θέσεων και δράσης… Την προϋπόθεση της αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου για την συμμετοχή μας στην πρωτοβουλία για την ενιαιοποίηση του αγροτικού χώρου, τη στήριξη των κτηνοτρόφων που έχουν προβλήματα με τις ασθένειες των ζώων τους, τον ορισμό ημερομηνίας για την διεξαγωγή του εκλογικού μας συνεδρίου (Μάϊος ή Ιούνιος) και την εκ νέου συνδικαλιστική καταδίκη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου για τη μη στήριξη των υπολοίπων κτηνοτρόφων.
Συμπεράναμε ότι η εκάστοτε πολιτική ηγεσία του υπουργείου απέχει από τη γνώση των προβλημάτων του χώρου, αδυνατεί ή δεν θέλει να δώσει λύσεις. Και τέθηκε ο προβληματισμός και το ερώτημα εάν θα πρέπει να συνεχίσουμε τις επαφές και το διάλογο μαζί της.
No comments:
Post a Comment