Saturday, November 10, 2012

Διεκδικούν την ίδρυση Ναυτικής Ακαδημίας στη Μαγνησία

NAYTIKH AKADHMIAΤην προοπτική ίδρυσης Ναυτικής Ακαδημίας στο χώρο των ναυτικών σχολών στα Καλά Νερά διεκδικούν, δήμος Ν. Πηλίου, δήμος Βόλου και 2ο ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας που διαθέτει ναυτικό τομέα όπου φοιτούν 200 μαθητές. Η πρωτοβουλία ανήκει στο 2ο ΕΠΑΛ κι όπως τονίστηκε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, στο χώρο της βιβλιοθήκης του σχολείου, υπάρχει δυνατότητα από τη στιγμή που θα συναινέσει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, να δρομολογηθεί η ίδρυση της Ναυτικής Ακαδημίας. Θα πρόκειται για ένα συγκρότημα με σύγχρονες προδιαγραφές, ειδικά αυτή την περίοδο που υπάρχει μεγάλη ζήτηση για το ναυτικό επάγγελμα, και οι υπάρχουσες σχολές δεν καλύπτουν τις ανάγκες, είτε λόγω χωροθέτησης (νησιά) ή λόγω κτιριακών προβλημάτων (Μηχανιώνα).

Στη σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο δήμαρχος Ν. Πηλίου Ν. Φορτούνας, ο αντιδήμαρχος Βόλου αρμόδιος και για θέματα Παιδείας Απ. Παντσάς, ο διευθυντής του 2ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας Σωκρ. Σαβελίδης, ο εκπαιδευτικός του Ναυτικού Τομέα Σίμος Νικόλαος αλλά και υποδιευθυντές του Σχολείου, επισήμαναν τη θέλησή τους να προχωρήσουν τις διαδικασίες, καθώς υπάρχει πρόσφορο έδαφος για την υλοποίηση αυτού του έργου.
Ο κ. Φορτούνας αναφέρθηκε στο ιστορικό των ναυτικών σχολών στα Καλά Νερά, που διαχρονικά απέτυχαν οι προσπάθειες για τη δημιουργία τους, κυρίως λόγω «της πελατειακής μας δημοκρατίας» όπως τόνισε χαρακτηριστικά. Επίσης ανέφερε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι υπάρχουσες σχολές, καθώς αυτές των νησιών οι οποίες δεν έχουν ζήτηση λόγω της οικονομικής συγκυρίας, αλλά και των κτιριακών προβλημάτων όπως π.χ. Μηχανιώνα . Επίσης ανέφερε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για ίδρυση ναυτικής Ακαδημίας κι από την Ένωση Εφοπλιστών που παρατηρεί ότι υπάρχει μεγάλη υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στις υπάρχουσες. Παράλληλα εκτίμησε ότι ο χώρος αυτών των σχολών στα Καλά Νερά, έκτασης 40 στρεμμάτων, μπορεί να επιστραφεί στο δήμο από τα Τουριστικά Ακίνητα που ανήκει σήμερα, αφής στιγμής το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, συναινέσει στο εγχείρημα.
Από την πλευρά του ο κ. Παντσάς, τόνισε ότι ο δήμος Βόλου θα στηρίξει με όλες του τις δυνάμεις αυτή την πρωτοβουλία του σχολείου, που έδωσε το ερέθισμα στις πολιτικές ηγεσίες της περιοχής να δράσουν. Επισήμανε ότι μόνο πέρυσι υπήρξαν αιτήματα για φοίτηση σε ναυτικές σχολές 4.500 μαθητών ενώ μπόρεσαν να ικανοποιηθούν μόνο χίλια και τόνισε ότι η Θεσσαλία, αλλά κυρίως η Μαγνησία, μπορεί να στηρίξει με δυναμικό τη Ναυτική Ακαδημία στα Καλά Νερά, ή όπου αλλού στην περιοχή, αν τελικά υπάρξει πρόβλημα με το συγκεκριμένο ακίνητο.
Ο κ. Σίμος ανέφερε ότι στο ναυτικό τομέα που λειτουργεί στο 2ο ΕΠΑΛ, φοιτούν 200 μαθητές, από 28 που είχαν ξεκινήσει πριν πέντε χρόνια, που ιδρύθηκε ο τομέας, και μάλιστα οι μαθητές προέρχονται κι από περιοχές εκτός Μαγνησίας. Τόνισε ότι το ενδιαφέρον για τα ναυτικά επαγγέλματα είναι μεγάλο καθώς σύμφωνα με στοιχεία του Ναυτικού Επιμελητηρίου Αθήνας, υπάρχει έλλειψη 2500 πλοιάρχων και 2500 μηχανικών του εμπορικού ναυτικού. Ο κ. Σαβελίδης τέλος ανέφερε ότι σε πρώτο στάδιο θα γίνουν συναντήσεις τόσο με το αρμόδιο υπουργείο όσο και με την Ένωση Εφοπλιστών για να διερευνηθούν οι προθέσεις τους. Μάλιστα ανέφερε ότι το 1/3 του έργου μπορεί να χρηματοδοτηθεί μέσω του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων ή από το νέο ΕΣΠΑ ενώ το υπόλοιπο να καλύψουν οι εφοπλιστές. «Αυτή τη στιγμή υφίσταται το ¼ της όλης επένδυσης, στην έκταση των ναυτικών σχολών στα Καλά Νερά κι εκεί μπορούμε να πατήσουμε για να συνεχίσουμε» δήλωσε ο κ. Παντσάς.

No comments:

Post a Comment